Реабілітація для дітей


ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ

Фізична терапія для дітей вид лікування, направлений на навчання, відновлення або тренування великих моторних функцій дитини (тримання голови, сидіння, повзання, контроль тазу, ходьба, біг та стрибки). Фізична терапія проводиться для дітей з захворюваннями нервової та опорно-рухової системи, і передбачає застосування різноманітних фізичних вправ.

ЯК ЦЕ ВІДУВАЄТЬСЯ:

Для збільшення амплітуди рухів наші спеціалісти виконують пасивні рухи (ті рухи, що спеціаліст виконує замість дитини: наприклад, пасивний розтяг верхніх та нижніх кінцівок), пасивно-активні рухи (ті рухи, що спеціаліст виконує разом із дитиною, мінімально допомагаючи їй) та активні рухи (ті рухи, що дитина робить сама), тим самим зміцнює м’язовий корсет суглобу, в якому відбувається рух і збільшує амплітуду. Саме для пасивно-активних та активних рухів дитину потрібно правильно мотивувати. У цьому фахівцям допомагають різноманітні іграшки, такі як: машини, сенсорні м’ячі та інші обладнання (наприклад, Бобат-стіл, багатофункціональна клітина із системою кріплень тощо). Окрім пасивних, пасивно-активних та активних рухів, наші фахівці, для збільшення амплітуди рухів у суглобах, використовують методи постізометричної релаксації (ПІР) та ПНФ-терапію.

Для підвищення м’язової сили у дітей фахівцям необхідно також мотивувати дитину іграшками, так як вся дитяча реабілітація у нашому Центрі відбувається в ігровій формі. Використовується спеціальне обладнання: Система підвісної терапії Redcord; бігова доріжка; шведська стінка; м’які куби, клини та валики для правильного позиціонування під час виконання фізичних вправ; степпер; сходи та багато іншого. Для покращення рівноваги, фахівці зазвичай використовують дестабілізаційне обладнання. Також використовують вправи на переступання через перешкоди, для котрих фахівцям допомагають паралельні бруси; конуси із гімнастичними палицями та інше обладнання.

Для покращення координації та пропріорецепції, фахівці зазвичай використовують складно координаційні вправи, наприклад: стояння на дестабілізаційних платформах (хитка опора) + кидання та ловіння м’ячів; дотягування і збирання іграшок у клітині, стоячи на одній нозі; присідання із заплющеними очима, стоячи на дестабілізаційній платформі. Тобто потрібно надавати дітям двоетапну інструкцію (робити дві або більше вправ одночасно). Для менш функціональних дітей використовують різноманітні гойдалки.

Для збільшення витривалості до фізичного навантаження спеціалісти нашого Центру зазвичай використовують кардіотренажери, такі як: бігова доріжка, сходи, степпер; також інтенсивне фізичне навантаження, в ролі якого виступають тягарці та обтяжуючий жилет. Також може використовуватись система підвісної терапії Record.

Для кожної дитини ми пропонуємо особливий комплекс вправ. Такі заняття допомагають малюку освоїти або вдосконалити базові рухові функції, зокрема контроль голови, перевертання, повзання, можливість сидіти, стояти, бігати та стрибати.

Вправи спрямовані на те, щоб максимально адаптувати дитину до навколишнього світу з урахуванням індивідуальних фізичних особливостей. Іноді для комфорту дитини ми використовуємо допоміжні та ортопедичні засоби.Лікар-невролог — це фахівець, який займається лікуванням та діагностикою захворювань центральної, периферичної нервової системи.


СЕНСОРНА ТЕРАПІЯ

Сенсорно-інтегративна терапія – це терапія, спрямована на покращення роботи нервової системи, відновлення й гармонізацію процесу сприйняття та засвоєння отриманих відчуттів від сенсорних аналізаторів: зору, слуху, смаку, нюху.

Під час занять нервова система отримує сигнали від усіх аналізаторів – слухового, зорового, вестибулярного, смакового, а також від рецепторів дотику та пропріоцепції, обробляє одержану сенсорну інформацію та використовує її у цілеспрямованій діяльності.

Сенсорна кімната – спеціально організований простір з обладнанням для стимуляції систем сприйняття: тактильної, слухової, зорової, нюхової, вестибулярної, пропріоцептивної (відчуття свого тіла у просторі). На заняттях із сенсорної терапії діти вчаться тримати рівновагу, розвивають координацію, вправність, покращують відчуття свого тіла. Дитина вчиться розслаблятися, долати страхи, стає менш гіперактивною та менш тривожною.

Перш ніж навчитися читати і рахувати, ми повинні надати сенсу тому, що ми бачимо і чуємо, вміти планувати наші рухи і організувати нашу поведінку. Ця здатність залежить від ефективності, з якою наша нервова система організовує інформацію, яку вона отримує від органів чуття

ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ТЕРАПІЯ:

– Вправи на різноманітному обладнанні сприяють різнобічному розвитку дитини: заняття на підвісній «Колоді», «Платформі», гойдалках на трьох опорах сприяють розвитку вестибулярної системи і вправності;

– Вправи на балансирах, балансувальних доріжках і стільцях сприяють розвитку координації та рівноваги;

– Обіймальна машина «Сквізер» впливає на тілесну чутливість, тренування м’язів, суглобів;

– Боді-гамак допомагає розвитку пропріоцептивної системи, рефлексів, нормалізує тонус тіла;

– Скейт тренує вестибулярну чутливість, розвиває моторне планування тощо.

Приблизно до 7 років мозок дитини переважно працює як пристрій для обробки сенсорної інформації. Це означає, що він сприймає навколишній світ, предмети та робить висновки про них, ґрунтуючись безпосередньо на відчуттях. Маленькі діти не мають розвиненого абстрактного мислення і не оперують абстрактними поняттями. Вони, головним чином, зайняті тим, що сприймають речі та переміщують тіло відповідно до своїх відчуттів. Їхні адаптивні відповіді мають частіше м’язову, або рухову природу, тому перші сім років життя називаються періодом сенсомоторного розвитку.


ТЕРАПІЯ РОЗВИТКУ

Терапія розвитку спрямована на розвиток пізнавальної сфери дітей дошкільного та шкільного віку, налагодження комунікації та соціальної взаємодії.

Індивідуальна програма для кожної дитини з урахуванням її вікових, психічних, фізичних та сенсорних особливостей, робить заняття максимально цікавими та ефективними.

В нашому центрі терапію розвитку проводить логопед-дефектолог, фахівець, який працює з людьми, які мають проблеми у мовному та психічному розвитку. Фахівець проводить корекцію та усуває недоліки мовного розвитку, стимулює розвиток мовлення за її відсутності.

Лікарі працюють з дошкільнятами та школярами як із ізольованими мовними порушеннями, так і з тими що мають різні додаткові труднощі у розвитку, наприклад, затримки психорозвитку, гіперактивність, зниження слуху, аутистичні риси та ін.

Робота над розвитком мовлення включає:

– Вправи на розвиток контролю за загальною моторикою.

– Стимулювання дрібної моторики. Розвиток роботи м’язової групи.

– Далі – вправи для покращення артикуляції, гімнастика «для мови».

– Формування правильного дихання під час проголошення звуків.

– Робота з розширення активного словникового запасу, сприйняття мови, формування правильної побудови граматичних форм.

– Формування зв’язного мовлення – розповідь за картинками, переказ.

Робота з малятами, проходить у легкій формі гри під час якої працюють над розвитком пізнавальних процесів: сприйняття, пам’яті, уваги, уяви, здібностей до вирішення завдань.

Після кожного заняття спеціаліст дає домашнє завдання, яке необхідно виконувати дитині разом із батьками щодня. Тільки при спільній роботі фахівця та батьків з дитиною корекційна робота виявляється найбільш успішною.

Аксіс дбає про те, щоб заняття курсу ґрунтувались на взаємній довірі, саме тому створив такі умови, щоб і дитина, і її батьки почувались вільно та комфортно, могли розповісти про найменші зміни та в будь-який момент порадитись із фахівцями Аксіс.

Реабілітаційна програма для дітей в центрі Аксіс здійснюється за допомогою передових європейських методик. Лікар складає комплексну індивідуальну програму відновлення та адаптації кожної дитини як в рамках медичного центру так і за його межами. Щоб записатися на первинну консультацію та замовити індивідуальну розробку програми реабілітації та відновлення для дитини, достатньо заповнити форму на сайті або зателефонувати нам.

ЗАПИС НА ПРИЙОМ